lördag 15 september 2007

So, do you wanna know somthing about my dreams??


Jaha, så var det det här med drömmar...

I första hand vill jag gå ut högstadiet med MVG i alla ämnen. (Man kan ju alltid drömma) Jag försöker så gott jag kan och ska fortsätta med det tills jag slitst ut till en platt skiva som ligger på golvet ;P
Min "andra" dröm är att komma in på Jurist programet på högskola.

Och den största av dem alla, kan man säga: Jag vill bli en Interationell jurist. (Eller vad det nu heter).

Jag har velat bli jurist sen jag var 8 - 9 år gammal och ska försöka att inte svika mig själv. ;)
Jag spelar fiol, så det är också därför jag inte har så gott om tid. Jag vill bli riktigt bra, men ibland har jag inte så mycket tid, så det är lite svårt.

Jag har spelat fotboll i 3 - 4 år och älskar det! Jag slutade i våras - tränaren satte träningarna på skoltid :S Han har aldrig gillat mig, kanske för att jag spelar lite bättre än hans dotter? :P Jag vill verkligen spela men det finns inget lag som jag skulle vilja spela i, eller jo det finns ett, men det ligger lite för långt här ifrån. Min kompis spelar där men jag få inte, för då måste jag sova över hos henne 2 gånger i veckan.

Jag "gillar" Japan, jag vet inte varför, jag tycker bara att det är lite anorlunda och har en speciell kultur. Jag försöker nästan alltid att äta med kinapinnar (man äter med kinapinnar i Japan också) och vill lära mig japanska. Jag skulle vilja börja träna jujutsu också men men. Jag kan räkna lite, och kan säga några fraser på japanska men jag vill kunna prata. Kanske är det alldeles för mycket önskat men man kan ju alltid försöka. :D

Bilden föreställer Vågen som är målad av en japansk konstän: Katsushika Hokusai ca. 1820

Inga kommentarer: