tisdag 16 oktober 2007

Prov

Vi har gått i skolan i 8 - 9 veckor och vi har haft minst 6 -7 prov, nästan ett prov varje vecka + skriftliga arbeten som betygstäts.

Alltså snacka om mjuk start.

På torsdag har vi tyska prov (tillvals språk i mitt fall tyska), på onsdag nästa vecka har vi NO prov (fysik) och på torsdag näsa vecka har vi matte prov (geometri). Där till har vi två engelska läxor + slöjd (broderar) som jag måste bli färdig med, fiol läxa och en kosert. Ingen tryck alls ju! Lite fler läxor skulle man ju haft. :D

Så man kan säga att jag inte får så mycket tid över till andra saker, kanske då och då på helgerna och om nätterna. ;) Jag ska inte klaga för jag lär ju mig något ändå, men jag undrar; Varför har man inte det lite hårdare i 7:an så att man inte får psykiska problem när man börjar 8:an?

Men, men, nu får jag sluta klaga. Jag har ju det bra trots allt, har kanske ingen att snacka med ibland :P men det ordnar sig... <3

Om någon har några goda råd; t.ex. hur man ska stoppa tiden och försöka njuta av varje sekund eller något i den stilen. ;P kan den väl kommentera ;).

Ja, just det, vi ska ju ha lov snart, så jag kan nog palla lite till och dessutom är det kul att gå i skolan trots allt.

Inga kommentarer: