lördag 9 februari 2008

Dan Browns mästerverk

Idag har jag nästan bara läst och chattat ;P. Jag läser Änglar Och Demoner, den första boken av Dan Brown. Han är författaren till Da Vinci Koden. Änglar Och Demoner och Da Vinci Koden är som en serie, det är samma huvudperson. Änglar Och Demoner är den första boken, men Da Vinci Koden översattes till svenska före Änglar Och Demoner.
Nu när jag har läst Da Vinci Koden och läser Änglar och Demoner vill jag påstå att Da Vinci koden är bättre. (Men det kan också vara så, att jag tycker så för att jag läste den först).
Änglar Och Demoner är den andra boken av Dan Brown som jag läser och man känner verkligen igen hans stil. Boken är verkligen bra, spännande och fullproppad av händelser, men eftersom jag har läst Da Vinci Koden känner jag till Dan Browns sätt att skriva på och har redan listat ut vem mördare/ den skyldige är. Men jag ångrer verkligen inte att jag läste dem och om man inte har läst en av de böckerna, har man missat något i livet. :)

Båda böckerna utspelar sig under ett dygn vilket gör att böckerna är fulla av "information"/ handling. Det händer otroligt mycket och man kan inte sluta läsa. Det är väldigt lätt att hänga med i böckerna och de var spännande från de första orden.
Jag säger bara: Läs dem, det är ett Måste!!

Inga kommentarer: