onsdag 29 juli 2009

Confessions of a Shopaholic

Behöver man säga ngt mer efter titeln?

Rebecca Bloomwood (Isla Fisher) lever i en värld full av de dyraste märkena, de mest berömda designers och självklart de magiska obegrönsade kreditkort. Hon lever livet fullt ut, tills hon får se summan hon verkligen måste betala. Då börjar hon spara... skojar! Ne, så enkelt är det inte. Hon kan inte sluta shoppa och att hennes lön inte räcker... alls, hjälper inte mkt. Men, nej! Hon är inte en shopahilc!! Lr? Hon försöker hitta ett nytt jobb och på väg till sitt jobbintervju på Allete magazine, stöter hon ihop med Luke Brandon (Hugh Dancy), som är mer än bara "the guy with the hot dog". Allt blir lite invecklat och inget blir bättre med Derek Smeath som förföljer Rebecca, men det ordnar sig... lr, det alternativet finns kanske inte i detta fallet?

Jag ville inte se den. Såg trailern och tkte att den verkade torr, om man säger så. Men så tvingade jag mig att se den och den var faktiskt inte så illa som jag trodde. Dock är det ju en klassisk USA film, vilket innebär, att man i stort sätt vet vad som kommer hända och att personerna inte brukar agera som man logiskt skulle gjort. Men det är ju sådant man får räkna med när man ser på en film som denna. Ska jag vara principiell kan jag sätta ett dåligt betyg och faktiskt stå för det, för så Great var den inte. Men den var bättre än jag trodde :) Jag ångrar inte att jag såg den, men det dröjer nog ett tag innan jag ser den igen, om jag gör. Men se den, värd att ses en gng iaf. xD

6/10 **********

PS. Dock, har jag konstig smak, det kommer nog komma fram snart :) Men film är bland det bästa jag vet :D x)
Ha det bäst
AK

Inga kommentarer: