torsdag 7 februari 2008

Viktig eller Inte??

Det var rätt länge sedan jag skrev något, men alltså, hur många läser det jag skriver? Antagligen ingen. Vem skulle kunna "råka" eller t.o.m. med mening gå in på knappainmittnamnlissa... o.s.v. None!! Men men... om någon nu råkar läsa detta, vill jag bara fråga; hur vill man dö?
Jag menar inte på vilket sätt (eller det är ju i och för sig ganska spännande det med) men alltså, som en person som alla vet vem man är eller som "ingen", en som tar med sitt namn ner i graven? Kan man då säga att man har gjort en bra insatts här världen. Antagligen har alla (eller de flesta) gjort något bra i sitt liv, t.ex. som att finnas där för någon. Men det är ju två helt olika saker att man har gjort något bra I sitt liv och AV sitt liv. Hur ska man veta vad man ska välja och hur man ska göra för att sedan när man är 80 år gammal inte ångrar något? Eller är det bättre att dö som en känd person? Man kan också vara känd på otroligt olika sätt. Som t.ex. kan man vara känd för att man har mördat någon "stor" eller så kan man vara känd för att man har räddat någon, eller för sitt yrke eller... ja, man fattar. Eller man kan ju ha gjort något "stort", viktigt och ingen vet vem man är... men det var ju inte det som detta handlade om. Om man skulle dö just nu när man är 14 - 15, skulle någon komma ihåg vem man var, visst kanske ett par månader, eller kanske till och med ett par år, men jag menar en längre tid. Antagligen inte... vilket måste syfta på att man inte är en "viktig" person... eller??

Bilden... Årets bild 2006 togs av fotografen Jocke Berglund. Röjningen efter stormen Gudrun har skapat ett visuellt träd i landskapet.
Jag tyckte att den var lite rolig :)

Inga kommentarer: